odlični rabljeni automobili

Karlo savjetuje: 5 rabljenih automobila za gradsku vožnju

Neki dan smo uspješno za rukav povukli vrhunskog stručnjaka za automobile, Karla, koji nam je sastavio jako korisnu listu najpoželjnijih automobila za gradsku vožnju. U ovom ćeš članku pronaći listu rabljenih gradskih automobila, a već u sljedećem Karlo će nam otkriti i najbolja nova auta za "po gradu". Karlo je već duži niz godina zaposlen u autoindustriji, stoga budi sigurna da su navedeni savjeti informacije iz "prve ruke".

Piše:
Rivista.hr

Već osamdesetih godina prošlog stoljeća svako je kućanstvo u Zagrebu imalo u prosjeku 1 automobil. Ceste su bile manje i regulacija prometa lošija, ali put na posao ipak nije zahtjevao čelične živce i hrpu strpljenja. Danas je situacija na cestama drugačija, prometna infrastruktura je puno bolja (koliko god to zvučalo nevjerojatno), veće firme najčešće imaju osigurane parkinge za svoje zaposlenike, a udaljenost stanovanja i radnog mjesta postala je sve dalja i dalja. Zato se ne čudimo kada kažemo da danas skoro svako kućanstvo u Zagrebu ima barem dva automobila. Najčešće se tu radi o jednom većem obiteljskom vozilu i jednom malom gradskom zvrku na kotačima za provlačenje kroz svakodnevne gužve.

U ovom članku ću pisati o rabljenim vozilima jer puno više je kupaca na tržištu rabljenih vozila, a velika je šansa da čitate ovo jer ste i sami u potrazi za takvim autom.

Redoslijed nije od najboljeg do najlošijeg i svaki od mojih prijedloga ima svoje pluseve i minuse. Ali moram ipak napomenuti ono glavno - nebitno koliko je kvalitetno vozilo, ono ne može biti dobro nakon godina lošeg održavanja, zato kupujte pametno (a o tome ćemo razgovarati u nekom drugom članku).

Karlo savjetuje: popis najboljih rabljenih automobila za gradsku vožnju

Suzuki Swift 2004 - 2009

Jednostavan, jeftin i siguran. Na našem tržištu najčešće se nalaze Swiftići sa 1.3 benzinskim motorima, što je motor koji preporučujem. Ovdje nema previše uzbuđenja; riječ je o malom gradskom automobilu s motorom koji je pouzdan i nastavit će biti takav dokle god se pridržavate redovitih malih servisa. Pri kupovini obratite pozornost na ovjes, odnosno na bilo kakve tupe metalne zvukove pri vožnji po lošim cestama ili prelasku preko ležećih policajaca. Unutrašnjost je jednostavna; tijekom vožnje budite spremni na buku izvana, ali za svakodnevnu vožnju na posao i jednostavno parkiranje, ovaj automobil ispunjava sve uvjete. Ima ručnu klimu za ljetne gužve, a brzo se zagrijava, što je korisno za jutarnje vožnje u hladnijim uvjetima.

Mini r50 2000 - 2006

Ovaj model je starac na ovom našem popisu i definitivno nije jedan od često spominjanih automobila u ovakvom kontekstu na našim prostorima. Ima klasičan dizajn izvana, a unutrašnjost, budimo realni, nije za svakoga. Nakon kolapsa Rovera, marka Mini prešla je u ruke BMW-a, ali zanimljivo je da ovaj automobil preporučujem upravo zbog motora koji nema puno veze s Bavarcima. Kod nas je najlakše pronaći 1.6 benzinski motor, što je točno onaj agregat koji biste trebali tražiti. Radi se o klasičnom i dokazanom dizajnu; bez ulaska u previše tehničkih detalja, ovaj je motor iznimno otporan. Unutrašnjost može izgledati umorno, karoserija može imati znakove korozije, ali 1.4 i 1.6 benzinski motori su iznimno kvalitetne pogonske jedinice.

Audi A1 2010 - 2018

Napravljen na istoj platformi kao i Polo pete generacije i Ibiza Mk4. Automobili napravljeni na ovoj platformi su svugdje prisutni, dijelovi su lako dostupni, a svaki mehaničar ih poznaje (i to ne toliko zbog kvarova). To je svakako jedna od pozitivnih karakteristika i, po meni, bitan faktor pri kupnji rabljenih vozila. 1.6 dizel je, po meni, model koji biste trebali ciljati. Ako želite benzinac, ne preporučujem ništa osim 2.0 TFSI. Osobno preferiram 5-brzinski ručni mjenjač, ali postoji i opcija s 7 brzina automatikom, ako je to nešto što tražite. Pri kupnji obratite pažnju na sve što vozač dodiruje; to bi vam moglo puno reći o stvarnoj kilometraži automobila.

Citroën C2 2003 - 2009

Vraćamo se malim gradskim benzinacima. Ponovno počinjemo s motorima, i opet su to benzinaci, ali svi znamo da savršen lak ne znači mnogo ako se autom ne može uživati u vožnji. 1.6 VTR/VTS su malo jači na potrošnji, ali jako zabavni za vožnju, i 1.4 koji je lakše naći na oglasima. Od svih automobila na popisu, ovaj je mehanički najmanje pouzdan, međutim, jednostavan je za popravke i dijelovi nisu skupi. Ako naletite na verziju s funkcijom start&stop, pobrinite se da je zaobiđete.

VW Up! 2011 - 2024

O ovom vozilu ne treba puno pričati. U proizvodnji je od 2011., i svakodnevno ih viđate na cestama; vjerojatno znate nekoga tko ga vozi i ne prestaje ga hvaliti. Jednostavan kao čaj, svaki majstor, pa čak i vaš susjed koji šarafljuje auto u dvorištu, zna ga popraviti. Dijelovi su dostupni svugdje. Ako vas netko udari na parkingu, najčešće možete otići na autootpad i pronaći panel u istoj boji koji vam treba. Kvaliteta vožnje je loša, pa ćete čuti sve izvana i nemojte očekivati udobnu vožnju preko šahtova u centru. Preporučuje se 1.0 MPI s ručnim mjenjačem. Automatik u Up!-u je zapravo ručni mjenjač s aktuatorima koji mijenjaju brzine umjesto vas. S obzirom na jednostavnost ostatka automobila, ta komplikacija vam nije potrebna.